Műhely célja
A természet megszerettetése, óvása, a környezet megbecsülése, az egészséges életmód kialakítása és a kultúra ápolása a diákjaink körében. A résztvevők éljék át az érdek nélküli, önzetlen segítségnyújtás élményét. Ismerjék meg a környezet és egészségkárosító magatartás veszélyeit, tanulják meg elkerülni azokat! Tegyenek szert magas szintű ismeretekre a témával kapcsolatban, ismerjék meg a változatos tanulás lehetőségeit. Fejlődjön kreativitásuk, logikus gondolkodásuk. Célunk még a jó kommunikációs készség az együttgondolkodás, együttműködés fejlesztése, egymás elfogadása, segítése. A munka során az egész személyiség fejlesztése.
Éves program:
A műhely foglalkozások általában kéthetente vannak (időtartalma 1,5 óra), néha viszont tömbösítve, ez az ismeretanyag jellegétől függ.
A program tervezésénél fontos törekvés, hogy a műhely munkája mindenképpen az ökológiai szemléleten alapuló ismeretszerzés, a tudatformálás, valamint az egészséges életmód kialakításának színhelye legyen. Fontosnak tartjuk, hogy a tanulók ismerjék meg a szűkebb és tágabb környezetük természeti értékeit, a kirándulások illetve kiállítás látogatások révén bővüljön fajismeretük, alakuljon ki bennük a környezeti problémák felismerésének, megoldásának jártassága és készsége. A nyolcadik osztályos tananyagra támaszkodva bővüljön az ismeretük testük működésével kapcsolatban, tudjanak egyszerű kísérletekkel bebizonyítani egy-egy biológiai jelenséget. Ismerjék az egészséges életmód összetevőit és akarják is betartani azokat!
Valamennyi program a fő környezet- és egészségvédelmi témák köré csoportosul, keresve a kapcsolódási pontokat más területekkel, mint drámapedagógia, testnevelés, technika.
Ezek a következők:
- az emberi test egészségtana
- a víz
- a levegő
- a talaj
- az élővilág
- a táj és a település védelme.
A fő témákat mindig megfelelő logikai sorrendben alakítjuk, gondolattérkép segítségével.
Korcsoport: 8. osztályosok (biológiából az emberi testfelépítését ekkor tanulják és a tehetségműhely több témaköre erre a tudásra épül)
Műhelyvezető: Papp Eszter tanárnő